Home    |    Kontakt    |    Kariera    |    Mapa strony    |    Aktualności
Zamknij Witryna wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji oraz analiz. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących przechowywania i uzyskiwania dostępu do cookies przy pomocy ustawień przeglądarki lub urządzenia końcowego można dokonać w każdej chwili. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności
Usługi eksperckie > Crash-testy > Segment A

Segment A

Pojazdy segmentu A ze względu m.in. na swoją relatywnie niewielką masę nie należą do pojazdów szczególnie bezpiecznych.
Crash-testy przeprowadzone przez DEKRA i Winterthur dowodzą, iż sztywny przedział pasażerski, elementy wyposażenia poprawiającego bezpieczeństwo bierne (napinacze pasów bezpieczeństwa, poduszki gazowe), a także stabilne siedzenia z zagłówkami przyczyniają się do istotnego ograniczenia ryzyka odniesienia poważnych obrażeń podczas wypadku.
Statystki wypadków z Niemiec i Szwajcarii dowodzą, iż wprawdzie pojazdy segmentu A częściej uczestniczą w kolizjach i wypadkach, jednak ich pasażerowie rzadziej ulegają poważniejszym obrażeniom.

1.Test zderzeniowy - kolizja na skrzyżowaniu

Symulacja typowej kolizji na skrzyżowaniu dróg prostopadłych - Pojazd poruszający się z prędkością około 50 km/h (Peugeot 106) uderza prostopadle w bok innego pojazdu (Ford Ka) znajdującego się już na skrzyżowaniu.

Wynik
Nadwozie pojazdu uderzonego w bok ulega znacznej deformacji - wytrzymałość konstrukcji tej części kabiny pasażerskiej jest zbyt mała. Kierowca Forda Ka odnosi poważne obrażenia głowy spowodowane przez wnikające do wnętrza kabiny elementy szkieletu nadwozia. Prawdopodobnie śmiertelnych obrażeń doznaje manekin dziecka znajdującego w foteliku na tylnym siedzeniu. Są one spowodowane uderzeniem głową w mechanizm otwierania okna bocznego.

 
Zmierzone wartości
Wartości graniczne
 
Kierowca
(Peugeot 106)
Kierowca
(Ford Ka)
Dziecko
(Ford Ka)
 
Głowa (aRES 3ms)
38 g
65 g
136 g
80 g
Pierś (aRES 3ms)
34 g
40 g
49 g
60 g
Miednica (aRES 3ms)
38 g
52 g
-
60 g

 

2.Test zderzeniowy - kolizja z pojazdem nadjeżdżającym z przeciwka

Zderzenie czołowe pojazdów segmentu A. Prędkość samochodu marki Smart oraz Fiata Seicento w chwili zderzenia wynosi 50 km/h.

Wynik
Przedział pasażerski samochodu Smart pozostaje po zderzeniu nienaruszony. Obciążenia działające na głowę kierowcy Smarta znajdują się daleko poniżej wartości krytycznej. Natomiast przedział pasażerski Fiata Seicento ulega prawie całkowitej deformacji. Siły działające na głowę kierowcy Fiata są prawie dwukrotnie wyższe, niż w przypadku kierowcy Smarta.

 
Zmierzone wartości
Wartości graniczne
 
Kierowca
(Smart)
Kierowca
(Fiat Seicento)
 
Głowa (aRES 3ms)
33 g
59 g
80 g
Pierś (aRES 3ms)
49 g
48 g
60 g
Miednica (aRES 3ms)
71 g
49 g
60 g

 

3. Test zderzeniowy - kolizja seryjna

Samochód marki BMW uderza przy prędkości dozwolonej na terenie zabudowanym w tył poruszającego się, hamującego pojazdu marki Renault i siłą uderzenia przemieszcza go na tył stojącego samochodu marki VW. Jest to jedna z typowych kolizji zdarzających się w warunkach miejskich.

 
Zmierzone wartości
Wartości graniczne
 
Kierowca
(Renault Twingo)
 
Głowa (aRES 3ms)
31 g
80 g
Pierś (aRES 3ms)
16 g
60 g
Miednica (aRES 3ms)
11 g
60 g

 

Foto: Maciej Pertyński

 

Wynik
Odkształcenia samochodu marki Renault (znajdującego się pośrodku podczas kolizji) są niewielkie. Wprawdzie jego kierowca nie odnosi żadnych obrażeń zagrażających życiu, jednak wysoce prawdopodobne jest wystąpienie urazów kręgosłupa na odcinku szyjnym. Spowodowane jest to niewielką masą pojazdu Renault, który w wyniku tej kolizji jest silnie przyspieszany.