Home    |    Kontakt    |    Kariera    |    Mapa strony    |    Aktualności
Zamknij Witryna wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji oraz analiz. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących przechowywania i uzyskiwania dostępu do cookies przy pomocy ustawień przeglądarki lub urządzenia końcowego można dokonać w każdej chwili. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności
Usługi eksperckie > Crash-testy > Segment VAN

Segment VAN

Van jest jedynym w swoim rodzaju pojazdem, w którym część bagażowa nie jest oddzielona sztywną przegrodą od części pasażerskiej. Dlatego należy pamiętać, aby:

  • Zawsze stosować przy przewożeniu ładunku pasy lub siatki zabezpieczające bagaż przed przemieszczaniem się,
  • Umieszczać przewożone przedmioty w miarę możliwości z tyłu, za siedzeniami, a nie obok pasażerów,
  • Przy przewożeniu ciężki przedmiotów mieć świadomość, że siedzenia nie mają wytrzymałości ściany grodziowej i nie wytrzymają w przypadku kolizji naporu przemieszczającego się ładunku. 


Należy zwrócić również uwagę na przewożenie osób siedzących w ostatnim rzędzie siedzeń, gdyż są one poważnie narażone na odniesienie obrażeń, w sytuacji uderzenia w tył vana. Najczęściej przestrzeń pomiędzy ostatnim rzędem siedzeń, a końcem nadwozia nie jest wystarczająca duża, aby zapewnić "strefę przeżycia" dla podróżujących tam pasażerów. W związku z tym, w sytuacji zakupu vana, którym będziemy przewozić osoby w ostatnim rzędzie siedzeń, należy wybierać te modele, w których ta przestrzeń jest największa.

Przeprowadzone w Wildhaus próby zderzeniowe dowiodły, że boczne drzwi przesuwne w vanach nie stanowią słabego punktu konstrukcyjnego nadwozia. Nie stwierdzono, aby wnikały one znacznie w głąb przestrzeni pasażerskiej, natomiast w wyniku zakleszczenia się po kolizji, nie dają się otworzyć, co utrudnia niewątpliwie przeprowadzanie akcji ratunkowej.

Próba zderzeniowa 1: Zderzenie czołowe dwóch vanów

Dwa vany uderzają w siebie przy pokryciu 50% z prędkością ok. 50 km/h. Oba vany przewożą ten sam bagaż. W jednym jednak jest on stosunkowo dobrze umieszczony oraz zabezpieczony przed przemieszczaniem się, w drugim "zwyczajnie włożony". W vanie, w którym bagaż nie został właściwie umieszczony i zamocowany dochodzi do dużych deformacji siedzeń oraz poważnego narażenia pasażerów na uszkodzenia ciała.

 

Próba zderzeniowa 2: Uderzenie samochodu osobowego w tył vana

Samochód osobowy porusza się z prędkością ca. 50 km/h. W częściowym pokryciu uderza bez hamowania w tył stojącego vana. W vanie, na siedzeniu trzeciego rzędu siedzi manekin. Przestrzeń bagażowa za manekinem jest wypełniona bagażem. W wyniku uderzenia w tył vana przestrzeń do przeżycia dla pasażerów ostatniego rzędu siedzeń zostaje znacznie ograniczona.

 

Próba zderzeniowa 3: Uderzenie samochodu osobowego w bok vana

Samochód osobowy uderza bez hamowania z prędkością ok. 50 km/h w prawy bok przejeżdżającego z prędkością ok. 25 km/h vana. Drzwi przesuwne boczne vana zostają wgniecone i nie dają się otworzyć. Manekin siedzący w drugim rzędzie, obok drzwi przesuwnych nie jest narażony na obrażenia związane z przemieszczeniem się prawej części pojazdu do wewnątrz. Z pewnością jednak doznaje obrażeń od bagażu przewożonego w prawej części pojazdu.