Home    |    Kontakt    |    Kariera    |    Mapa strony    |    Aktualności
Zamknij Witryna wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu utrzymania sesji oraz analiz. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących przechowywania i uzyskiwania dostępu do cookies przy pomocy ustawień przeglądarki lub urządzenia końcowego można dokonać w każdej chwili. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności
Usługi eksperckie > Crash-testy > MAN vs. VW Golf IV

MAN vs. VW Golf IV

Podczas trwania II. Sympozjum organizowanego przez DEKRA poświęconego bezpieczeństwu biernemu przeprowadzono próbę zderzeniową, która potwierdziła istotny wpływ konstrukcji przedniej części kabiny samochodu ciężarowego na przebieg oraz skutki zderzenia z samochodem osobowym.

W próbie przeprowadzonej na terenie Centrum do badań zderzeniowych DEKRA uczestniczył samochód marki VW Golf IV oraz ciągnik siodłowy MAN TG-A z naczepą Krone serii Safe Liner. Samochód osobowy z kierowcą oraz pasażerem rozpędzony został do prędkości 42 km/h. Stopień pokrycia w przypadku VW Golf wynosił ok. 70%. Ciągnik siodłowy marki MAN serii TG-A wraz z naczepą poruszał się z prędkością 21 km/h.

W serii pojazdów TG-A opracowano specjalną konstrukcję belki podzderzakowej, która w przypadku zderzeń czołowych przyczynia się istotnie do zmniejszenia skutków obrażeń kierowcy i pasażerów pojazdu osobowego. W pierwszym etapie uderzenia element ten zachowuje wysoką sztywność umożliwiając zadziałanie systemów bezpieczeństwa biernego w pojeździe (poduszki powietrzne, napinacze pasów). Następnie po przekroczeniu pewnego poziomu naprężeń, belka zaczyna kontrolowanie odkształcać się, przejmując tym samym do 30% energii uderzenia. Konstrukcja ta spełnia wymagania Komisji Europejskiej ECE-R 93, które będą obowiązywać od roku 2003 w zakresie konstrukcji samochodów ciężarowych.